05. Panduan Mencari Kerja & Bekerja Di Singapura!

0 KoMeN AnDa

Mahu Kerja Di Singapura, TAPI Tak Tahu Bagaimana Caranya? Nak Pakai Agen, Tapi Takut Kena Tipu?

Mari Saya Tunjukkan Anda Bagaimana Anda Boleh Bekerja Di Singapura Dengan Gaji 3X Ganda Lebih Besar DAN Jimat Beribu-ribu Ringgit Tanpa Perlu Membayar Khidmat Agen!

Buat masa ini, kadar tukaran matawang antara Singapore Dollar - Ringgit Malaysia ialah sekitar 1SGD = RM3.10

Sebab itulah saya katakan, anda mampu mendapatkan gaji 3X ganda lebih besar apabila anda bekerja di Singapura. Mari saya tunjukkan anda beberapa contoh tawaran kerja di Singapura yang ada.



Senarai kerja diatas hanyalah bekerja sebagai tukang cuci sahaja. Ianya tidak memerlukan sebarang sijil kemahiran. Manakala gaji yang ditawarkan sebagai tukang cuci pula dalam lingkungan $1500.... jika ditukarkan kepada matawang Ringgit Malaysia, ianya berjumlah RM4500!

Kerja Tukang Cuci sahaja, tapi.. gaji RM4,500 ??

Itu baru kerja-kerja yang tidak berkemahiran (unskilled).

Kerja-kerja yang berkemahiran dan yang memerlukan sijil (minima SPM) pula, gajinya adalah lebih tinggi dan lumayan. Jika anda bekerja kilang sahaja pun dan mempunyai sijil SPM, kadar gaji yang boleh anda perolehi ialah sekitar SGD2,000 = RM6,000.

Ianya sangat lumayan!

Sebab itulah, kalau kita lihat orang-orang yang bekerja di singapura, dalam masa 1 atau 2 tahun bekerja, mereka sudah mampu untuk setelkan hutang PTPTN, beli kereta tanpa hutang, dan ada juga yang berjaya menyimpan puluhan ribu ringgit. Wang tersebut, ada yang digunakan untuk belanja kahwin ataupun dijadikan modal untuk memulakan perniagaan dan juga pelaburan.

Jika anda pergi ke Johor Bahru, anda boleh lihat sendiri, ramai anak-anak muda di awal usia 20an, sudahpun memandu motorsikal berkuasa tinggi Ducati yang berharga sekitar RM80,000. Ianya adalah fenomena biasa.

Gaji Tinggi, Tapi Kos Sara Hidup Pun Tinggi? Jika anda bekerja dan tinggal menetap di Singapura.. Ya! Kos sara hidup disana bukan sahaja tinggi!.. Malahan.. SANGAT TINGGI!

Sebab itulah, ramai rakyat Malaysia yang bekerja di Singapura, mengambil keputusan untuk tinggal menetap di Johor Bahru! Malahan, ada juga rakyat Singapura yang turut menetap di JB (banyak rumah-rumah di JB di beli oleh rakyat Singapura). Dengan cara ini, kos sara hidup mereka adalah pada kadar biasa seperti rakyat Malaysia yang lain, tetapi gaji mereka sangat tinggi, sebab gaji yang mereka terima adalah di dalam matawang Dolar Singapura..

Jauh Nak Pergi Kerja?

Tahukah anda! Jarak antara Singapura dan Johor Bahru.. hanyalah sekitar 1km sahaja.

Orang yang tinggal di Seremban dan pergi bekerja di Kuala Lumpur setiap hari (sekitar 70km).... jarak perjalanan mereka sebenarnya lebih jauh berbanding orang yang bekerja di Singapura dan tinggal di JB! (sekitar 20km).

Jadi, ianya bukanlah perkara asing dan pelik untuk bekerja di Singapura dan tinggal menetap di Johor Bahru. 4 Kelebihan Bekerja Di Singapura! Sebenarnya, ada banyak lagi kelebihan apabila anda bekerja di Singapura. Berikut adalah beberapa kelebihan lain selain dari kelebihan bergaji 3X ganda lebih besar.

1. Pendapatan Meningkat Setara Dengan Kenaikan Nilai Matawang

Singapura adalah merupakan negara yang maju. Kedudukan ekonomi mereka sangat stabil dan sentiasa mengukuh dari semasa ke semasa. 2 tahun lepas, jika gaji anda berjumlah SG 1,000 sebulan.. maka, pendapatan anda ialah RM2,600, tetapi kini, jika gaji anda masih SGD 1,000.. pendapatan anda dalam ringgit malaysia ialah RM3,100. Tanpa perlu menunggu kenaikan gaji dari majikan anda.. gaji anda sudahpun bertambah!

2. Gaji Tinggi, Kos Hidup Rendah!

Anda pasti pernah mendengar tentang peluang pekerjaan memetik buah di Australia yang pernah hangat suatu ketika dulu... gaji yang ditawarkan, memang sangat lumayan.. RM15,000 sebulan katanya. Tapi, untuk bekerja di Austarlia, maka anda perlu tinggal di Australia juga. Ini menjadikan kos sara hidup anda juga tinggi. Jadi, ianya tidak memberikan anda apa-apa kelebihan pun sebenarnya.

Berbanding bekerja di Singapura, anda masih boleh menetap di Malaysia walaupun anda bekerja di negara maju (Singapura). Kos sara hidup rendah, tetapi gaji anda tinggi!

3. Mudah Berpatah Balik!

Berbalik kepada contoh bekerja sebagai pemetik buah di Australia, apabila di selidiki, pelbagai risiko lain boleh berlaku. Anda mungkin akan "dijual" oleh agen anda malahan ada juga majikan yang tidak mahu membayar gaji seperti yang dijanjikan! Jika semua kecelakaan ini berlaku, maka, untuk anda berpatah balik dan pulang ke Malaysia juga adalah sangat rumit dan sukar. Kos penerbangan untuk pulang ke Malaysia sahaja sudah memerlukan wang beberapa ribu ringgit. Akhirnya, anda terpaksa merempat di negara orang.

Berbanding jika anda bekerja di Singapura, jika apa-apa berlaku kepada anda... anda hanya perlu naik bas dan membayar tambang kurang dari RM30 untuk pulang semula ke Malaysia. :)

4. Sah & Kurang Risiko!

Apabila anda bekerja di Singapura, anda akan bekerja secara sah dengan menggunakan permit kerja yang dikeluarkan oleh Ministry of Manpower (Singapura). Anda kenal majikan anda dan ada dokumen perjanjian. Anda akan dilindungi oleh undang-undang buruh daripada penipuan majikan.

Tiada isu majikan tidak membayar gaji seperti mana yang berlaku di negara-negara lain yang mana, anda masuk dan bekerja secara haram. Apabila anda bekerja tanpa permit, pihak majikan berani untuk tidak membayar gaji kerana mereka tahu, anda tidak akan mampu berbuat apa-apa sebab anda tiada permit kerja. Jika anda membuat laporan polis sekalipun, mereka tidak akan mengendahkan anda, kerana, dari sudut perundangan, anda tiada permit kerja dan anda tidak bekerja.

Memperkenalkan Ebook Panduan Mencari Kerja & Bekerja Di Singapura!



Di dalam ebook ini, saya memberikan panduan yang lengkap dari A to Z.

Dari mula tentang bagaimana mencari kerja? Apakah dokumen-dokumen yang diperlukan? Bagaimana untuk masuk ke Singapura? Nak bawak kereta atau motorsikal? Di mana mahu tidur dan bermalam sebelum dan selepas mendapat kerja? Bagaimana pembayaran gaji? Permit Kerja? Makan macam mana? Solat? Telefon? Bahasa? dan bermacam-macam lagi info yang padat dan penting yang pastinya akan dapat membantu anda mendapatkan gambaran yang lebih jelas tentang bekerja di Singapura!

04. Pegawai Psikologi S41 ( Khas untuk peperiksaan Pegawai Psikologi )

0 KoMeN AnDa
Anda Calon Exam PSIKOLOGI S41 tahun ini? Kalau Tak Prepare memang susah nak LULUS Exam ini...

Usah risau, kami akan bantu anda! Rujukan ini telah membantu ribuan calon sebelum ini

Anda berada di tempat yang betul! Anda bakal mengenepikan RIBUAN CALON yang lain yang tidak menemui laman web ini. TAHNIAH!

Satu perkara penting yang anda perlu sedar adalah anda BERTUAH kerana terpilih untuk menduduki peperiksaan kali ini. Tetapi disebalik itu adalah, sebenarnya anda bersaing dengan ribuan calon lain yang turut sama dipanggil bersama anda.

Apa yang bakal membezakan anda dengan calon lain adalah, bagaimana persediaan anda untuk menghadapi PEPERIKSAAN ini. Anda sampai ke sini pastinya kerana anda sedang melakukan persediaan untuk berjaya nantikan? TAHNIAH untuk anda kerana usaha tersebut telah membawa anda ke sini!

Kenapa Calon Gagal?

Semua calon ada potensi untuk lulus tetapi yang merencatkan potensi itu adalah sikap dan tindakan mereka sebelum peperiksaan. Mereka gelabah ketika exam dan ianya disumbangkan oleh 4 perkara penting ini

Tak Tahu Format!

Serius ini apa yang berlaku. Calon 'blurr' bila masuk setiap seksyen! Mereka tak tahu skop soalan setiap seksyen

Tak tahu Bentuk Soalan!

Bila bermula sahaja setiap seksyen, calon terkejut dengan soalan yang ditanya. Mereka tak jangka itu adalah soalan yang ditanya

Tak Tahu Nak Studi Apa!

Sebelum exam, baca macam-macam dengan harapan akan naik dalam exam. Sebenarnya mereka tak tahu nak baca apa!

Masa Suntuk!

Banyak sangat nak baca. Pengetahuan am, matematik, isu semasa, perjawatan bla bla bla... Exam dah dekat! Ada masa ke?

FAKTA Mengejutkan!

96% Calon Gagal Tapisan SPA Setiap Tahun!

Kami sembunyikan data untuk tahun mutakhir sehingga 2015. Tak sanggup lagi untuk kami kongsikan. Anda boleh lihat sendiri data ini pada laporan tahunan oleh pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Sebenarnya setiap tahun lebih 1 juta permohonan diterima oleh pihak SPA dan hanya calon yang terbaik dipilih untuk menjawat jawatan kerajaan ini.

Apa yang perlu anda lakukan adalah, jadi yang terbaik dan bersaing secara sihat. Ketepikan tanggapan 'kroni & kabel'. Ramai yang berjaya tanpa perlu ada 'kroni & kabel'. Buat sehabis baik di pihak anda untuk terpilih menjawat jawatan Pegawai Psikologi S41 untuk tahun ini.

Ini yang anda perlukan..

Susunan rujukan yang bakal menjimatkan masa anda dan bantu anda mempercepatkan poses persediaan peperiksaan ini. Ianya telah disusun menepati format terkini tahun 2016 dan telah terbukti membantu calon-calon peperiksaan Online sejak ianya mula diperkenalkan oleh SPA pada tahun 2014 yang lalu. Format sebelum ini adalah ujian bertulis dan ianya sudah tidak digunapakai lagi.

Dapatkan sekarang untuk MASA DEPAN ANDA !!





03. Dapatkan Rahsia Resume Kerja!! Laku Keras !!

0 KoMeN AnDa


Resume adalah tiket untuk ke temuduga kerja. Rahsia Resume Kerja merupakan sebuah panduan khas untuk menulis resume bagi memohon pekerjaan baik kerja kerajaan atau kerja swasta.



Salam sejahtera sahabat,

Buat masa sekarang, masalah pekerjaan antara masalah yang semakin meruncing di kalangan anak-anak muda di Malaysia. Sekarang, bukan senang nak dapat pekerjaan walaupun anda memiliki segulung ijazah daripada Universiti dari luar negara sekalipun!

Ya, benar! Saingan untuk mendapat kerja semakin sengit! Tak seperti dahulu. Dahulu, masuk universiti sahaja dah pasti akan memperolehi kerja sebaik saja menamatkan pengajian. Malah belum tamat di tahun akhir sudah ada tawaran pekerjaan yang datang.. Itu dulu....

Sekarang sudah jauh berbeza! Masuk universiti belum tentu menjamin pekerjaan buat anda. Setiap tahun, berapa ramai yang menamatkan pengajian dari universiti?

Sudah tentu ramai bukan?

Ya, berpuluh ribu, malah ratusan ribu yang menamatkan pengajian pada setiap tahun dan mereka juga turut mencari kerja bersama-sama anda. Semua orang mencari kerja selepas tamat pengajian mereka. Sudah tentu mereka mahukan kerja yang setaraf dengan kelayakan mereka....

Sudah tentu anda bermimpi ngeri membayangkan persaingan yang bakal anda hadapi. Bukan seorang yang anda hadapi, tapi ribuan orang. Semuanya mahukan kerja yang anda inginkan. 1000 orang berebut-rebut 1 kekosongan jawatan sahaja! Susah benar nak dapat kerja...

Ya, susah sangat! Penat sahaja belajar tinggi-tinggi jika kerja yang diidamkan tidak berjaya diperolehi. Semua orang ada kerjaya idaman mereka. Jika tidak, tiada sebab mereka menyambung pelajaran mereka di universiti. Sudah pasti impian mereka hanya satu - iaitu mendapat kerjaya pilihan mereka.

Kerja yang mereka minati...

Sungguh kasihan. Tiada siapa yang mampu membantu mereka. Bagaimana nak buat? Lepasan universiti semakin ramai, tapi kekosongan pekerjaan semakin berkurang. Maka tak hairanlah ramai yang menjadi "penganggur"...Siapa yang suka menjadi penganggur? Anda suka? Tahukah anda bahawa penganggur sering dikaitkan dengan...

# Penghabis wang ringgit ibu bapa. Kesimpulannya - menyusahkan orang tua!
# Mampu terlibat dengan aktiviti-aktiviti jenayah seperti dadah, rempit, bohsia bohjan, dll.
# Menjadi manusia yang pemalas, mudah berputus asa, suka menyalahkan diri sendiri. Bahaya..!!!
# Jika tak buat jahat pun, akan dituduh oleh jiran-jiran lakukannya. Terutamanya bila ada kes....
# Nak meminang anak orang pun tak lepas. ye la kan, siapa sanggup nak berikan anak mereka pada anda yang bergelar "PENANAM ANGGUR"...





Adakah anda seorang yang...

Rahsia Resume Kerja Baru sahaja habis belajar (baru grad/baru habis SPM) tapi tak tahu bagaimana nak mencari kerja? Almaklumlah, masih baru dalam 'dunia baru' yang pastinya masih tercari-cari pekerjaan untuk menyara kehidupan anda selepas alam belajar. Ibu bapa tak akan berikan anda wang saku lagi kerana sudah tiba masanya untuk anda mencari wang saku sendiri. Rahsia Resume Kerja

Sudah berpuluh-puluh kali mencari kerja tapi tak dapat-dapat? Memang kesian! Dan pelik juga. Berpuluh kali mencari kerja tapi tak dapat? Something wrong ni. Sudah pasti ilmu mencari kerja anda sangat cetek lagi... Rahsia Resume Kerja

Sedang mencari kerja baru? Kerja lama gaji kecil? Tak suka dengan bos? Bos suka marah-marah? Kerja lewat malam gaji tak seberapa? Sudah tentu anda inginkan pekerjaan baru yang pastinya diharapkan dapat memenuhi keinginan dan keperluan anda.

02. OFFER !! Dapatkan buku Kerjaya Swasta hanya RM30 sahaja.

0 KoMeN AnDa


Dapatkan Buku Kerjaya Swasta Sekarang !!! 

Sahabat Graduan, 

Ya, kami dengar rintahan anda. Bahkan kami telah dengar rintihan ribuan graduan apabila bercakap isu kerjaya.


  • Sukar nak dapat kerja 
  • Dah masuk exam SPA tapi tak pernah lepas 
  • Dah hantar puluhan resume tetapi tidak dipanggil temuduga 
  • Dah puluhan temuduga tapi tak pernah lepas 
  • Tak tahu nak cari kerja kat mana 
  • Tak ada kabel... erkk! 


Anda kenal Tim Infokerjaya, sebab itu anda di sini. Untuk rekod sehingga tahun ini, kami telah bantu lebih 67,000 orang graduan dalam kerjaya selepas graduasi sejak tahun 2009 lagi.

Kami tak mahu cerita siapa kami, anda boleh cari di Google

Serius tahun ini menjadi satu tahun yang suram kepada graduan. Bermula dengan berita kerajaan membekukan pengambilan pegawai awam yang baru diikuti dengan amaran pemecatan pegawai awam.

Ini semua langkah RASIONALISASI Perkhidmatan Awam

Dapatkan sekarang Senaskah Buku Kerjaya swasta DISINI


01. Bakal Menyambut Zuriat Pertama? 5 Topik Hangat Para Ibu Ini Pasti Buat Anda Dilema!

0 KoMeN AnDa
Bakal Menyambut Zuriat Pertama? 5 Topik Hangat Para Ibu Ini Pasti Buat Anda Dilema!



Untuk setiap pasangan yang baru mendirikan rumahtangga sememangnya menginginkan pelengkap hidup untuk mereka iaitu Cahaya Mata. Perkara ini yang sering dinantikan oleh para wanita di luar sana. Bagi mereka, moment ketika mengandung selama 9 bulan itu memang sukar dilupakan oleh semua wanita terutama yang baru pertama kali merasainya. Banyak perkara pahit dan manis yang akan ditempuhi oleh ibu-ibu mengandung sebenarnya.

Namun, kekuatan dan ketabahan mereka yang akan mengatasi segalanya. Banyak perkara yang perlu dipelajari oleh wanita yang pertama kali mengandung, masih banyak juga perkara yang membuatkan mereka keliru tentang apa yang patut dan tidak patut dilakukan semasa mengandung. Untuk para ibu yang baru pertama kali mengandung, mesti banyak perkara yang perlu anda tanya kepada rakan-rakan, ibu atau ibu mertua tentang tips untuk menjaga kandungan dengan baik. Betul tak? Ha, ini antara topik hangat yang sering menjadi perbualan mereka....(clik sini untuk bacaan selanjutnya )

TM Unifi Business Broadband Promotion

0 KoMeN AnDa
TM Unifi Business Broadband Promotion
Free RM100 Touch 'n Go Card





EXCLUSIVE OFFER! 
RM100 Touch 'n Go Card could be yours when you apply with BolehCompare!





Maxis Fiber Promotion

0 KoMeN AnDa
Maxis Fiber Promotion
Only RM 1 Only
Order Now


EXCLUSIVE OFFER! 
RM100 Touch 'n Go Card from BolehCompare could be yours when you apply with BolehCompare!



Astro IPTV Promotion

0 KoMeN AnDa
Astro IPTV Promotion
Free Gift Smart Tag device


EXCLUSIVE OFFER! 
Smart Tag device could be yours when you apply with BolehCompare!